Geografia:
Ukształtowanie terenu na Wyspie Saeth przypomina to z Wyspy Voirrey. Czasami nazywa się je bliźniaczkami, przynajmniej pod tym względem. Jedyną różnicą jest fakt, iż na północy wyspy przez miliardy lat ukształtowały się góry, które zostały nazwane na cześć żyjących tam zwierząt - gryfów. Stanowią one najbardziej niedostępny fragment całej wyspy, gdyż wysokość najwyższego szczytu wynosi ponad 4 tysiące metrów nad poziomem morza.
Dominują lasy mieszane, chociaż często można spotkać w nich dęby, które wypierają drzewa iglaste. Gleby są przystosowane do upraw, a łąki potrafią się ciągnąć wręcz kilometrami.
Na południe od Orlaith znajduje się stary kompleks kopalni, które z racji braku używania, zaczęły niszczeć. Jest to jedno z bardziej niebezpiecznych miejsc na wyspie.
Warunki atmosferyczne:
Warunki są przyjazne, chociaż w okresie letnim nigdzie nie ma tak potężnych burz, jak tutaj. Potrafią trwać nawet do pięciu dni, co jest znacznym utrudnieniem w prowadzeniu normalnego trybu życia - tak przynajmniej twierdzą przyjezdni. Temperatura waha się od 0 stopni w okresie zimowym, do 36 stopni w okresie letnim.
Ludność:
Spora część Saethańczyków trudni się tresurą zwierząt oraz leśnictwem. Nie brakuje wśród nich jednak wojowników. Ludność jest jednak głównie nastawiona na rozwój kulturalny, który przybrał na sile po wyczerpaniu się złóż surowców. Oczywiście znajdą się jeszcze tacy, którzy zajmują się górnictwem. Spory odsetek ludności ostatnio zupełnie zmienił swój tryb życia i w przeciągu 30 lat powstało wiele nowych gospodarstw rolnych.
Saethanie są odrobinę bardziej różnorodni od mieszkańców pozostałych wysp. Pod względem wzrostu nie wychodzą ponad przeciętność; mężczyzna mierzy od 170 cm do 185 cm, zaś kobieta od 160 do nawet i 175 cm. Kolor włosów jest tak różnych, jak i charakter, zaś skóra głównie opalona od prac typowo rolnych.
Polityka/Władza:
Państwem rządzi król, który jest wybieramy spośród szlachty po śmierci wcześniejszego władcy. Znamienite rody żyją pod sporą presją, gdyż każdy stara się wybić ponad resztę i udowodnić, że osoby noszące dane nazwisko nadają się na przyszłych władców. Nie zdarzyło się jeszcze, by trzy razy z rzędu wybrano osobę z jednej rodziny szlacheckiej.
Saethanie utrzymują pokojowe stosunki z Wyspą Voirrey, chcąc tym samym zaskarbić sobie sojusznika.
Większe miasta na wyspie:
- Aleyn (stolica)
- Keith
- Orlaith
Odmiana niektórych nazw przez przypadki:
1. (M.) mianownik - Kto? Co? [jest] : Wyspa Saeth
2. (D.) dopełniacz - Kogo? Czego? [nie ma] : Wyspy Saeth
3. (C.) celownik - Komu? Czemu? [przyglądam się] : Wyspie Saeth
4. (B.) biernik - Kogo? Co? [widzę] : Wyspę Saeth
5. (N.) narzędnik - (Z) Kim? Czym? [idę] : Wyspą Saeth
6. (Ms.) miejscownik - O kim? O czym? [myślę] : Wyspie Saeth
7. (W) wołacz - (O!) : Wyspo Saeth
Odmiana dotyczy tylko wyrazu "wyspa", zaś samo "Saeth" pozostaje bez zmian.
1. (M.) mianownik - Kto? Co? [jest] : Saethańczyk / Saethanka / Saethanie
2. (D.) dopełniacz - Kogo? Czego? [nie ma] : Saethana / Saethanki / Saethańczyków
3. (C.) celownik - Komu? Czemu? [przyglądam się] : Saethanowi / Saethance / Saethańczykom
4. (B.) biernik - Kogo? Co? [widzę] : Saethana / Saethankę / Saethanczyków
5. (N.) narzędnik - (Z) Kim? Czym? [idę] : Saethanem / Saethanką / Saethańczykami
6. (Ms.) miejscownik - O kim? O czym? [myślę] : Saethanie / Saethance / Saethańczykach
7. (W) wołacz - (O!) : Saethanie / Saethanko / Saethańczycy